zaterdag 26 maart 2011

Zephir en Eric Raeves

Vandaag hadden we nog eens een les muzische vorming. Ze zijn al erg schaars dus die momenten moeten we met beide handen grijpen.

Verschillende kunstenaars/muzische mensen kwamen hun zegje doen en wij mochten luisteren en er uithalen wat voor ons belangrijk was.
Het was erg interessant hun visie te horen. Het waren stuk voor stuk mensen gedreven door hun passie.

Wat ik geleerd heb uit deze sessie is dat je nooit mag opgeven als je denkt dat je vastzit. Je kan het beter langs andere invalshoeken bekijken, met andere mensen, opnieuw proberen, eens een nachtje over slapen.. maar nooit opgeven.
Think out of the box primeert.
Laat je leiden door je zintuigen, neem ten volle overal geuren, kleuren, geluiden, details in je op, misschien kan je wel iets verwerken in een nieuwe creatie.

We kregen een erg moeilijke opdracht van Eric Raeves (danser, choreograaf, fotograaf..). Moeilijk, voor mij toch.
(Meer info over Eric Raeves: http://www.talkinghead.be/?tag=eric-raeves )

Fotografeer 5 dingen (meerdere foto's) en kies dan de beste foto van elk. Doe dit in een groepje van 4 mensen en vergelijk jullie beste foto's. Zoek dan hoe je dit zou presenteren op een tentoonstelling, maar gebruik iets dat in het oog springt om de overeenkomst aan te geven. Dat kon vanalles zijn. Ruim denken dus.
Dat fotograferen was peanuts, maar daar dan nog iets mee doen in samenwerking met een aantal andere personen. Ik had geen idee dat het zo moeilijk kon zijn.
We hadden ook niet ver genoeg gedacht, niet genoeg 'losgelaten'. We beten ons vast in wat er op de foto's stond en probeerden dan onze lichamen en de omgeving in te schakelen. Zo voor de hand liggend gezocht. Terwijl als je verder zou kijken je zoveel mogelijkeden ziet. Het ging namelijk niet expliciet om 'ons'.
Ruimer denken Uschi, ruimer.

Als je dan naar huis rijdt zit je boordevol ideeën en plannen. Tot je dan thuis de deur opendoet en de realiteit je inhaalt, want met twee kleine kinderen en een zoontje met speciale zorgen is er natuurlijk meer te doen dan muzisch bezig te zijn.

Hoedanook kon ik 's avonds toch nog een beetje muzisch mijmeren en dromen van wat ik allemaal zou kunnen doen als ik een beetje meer tijd en vrijheid kreeg.

Dat belet me niet om mijn foto's te laten zien getrokken in het atelier van Zephir, een heel dankbare site waar ik dagen zou kunnen rondzwerven alleen maar om foto's te trekken. http://www.zephyr-wellen.be/

Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten