donderdag 24 maart 2011

Lekker knutselen in de klas

Vandaag mochten de kinderen een mooie grote lenteboom schilderen.

Eerst een boom met takken en wortels tekenen met vetkrijt, vervolgens overschilderen met ecoline (grond, lucht) en als laatste de blaadjes maken door allemaal stipjes plakaatverf te zetten met hun vingertjes.

Hoe meer kleuren hoe liever.

Wat hebben ze flink gewerkt, mijn kleine rakkers.

En trots dat ze waren op hun mooie bomen. En ik was ook wel trots op hen.

Ik zou wel foto's willen plaatsen, maar ik ben te moe. Dit zal voor een keer ook wel volstaan.

Het is eigenlijk wel raar.. we moeten elke les iets muzisch brengen, en werken aan de ontwikkeling van de muzische mens in ons. Het is niet moeilijk om elke les iets muzisch te brengen. Vaak doe ik het met taal, ik zal altijd wel een verhaal of gedicht integreren in mijn les, meestal als intro. Om te eindigen doe ik altijd wel een knutselopdrachtje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten