maandag 14 maart 2011

Literair museum: Leo Timmers

Photobucket

Hij is dan wel geen Vreemde Vogel, maar zijn tekeningen mogen er wel zijn ! En bovendien gebeurt het niet elke dag dat een tekenaar als Leo Timmers te gast is in het Literair Museum in Hasselt.

Van 13 maart tot 15 oktober 2011 kan je daar terecht voor een prachtige tentoonstelling van originele illustraties uit de kinderboeken die Leo zelf bedenkt, schrijft en tekent. Het zijn stuk voor stuk sterke verhalen, niet zozeer door de taal of de plot, maar wel door de pakkende, krachtige beelden met heldere lijnen en kleuren. Naast originele illustraties toont de tentoonstelling ook vele voorbereidende schetsen en proefboekjes die Leo maakt als hij aan een nieuw boek werkt. En omdat dieren en vervoermiddelen zijn constante aanwezigen in zijn werk, vormen ze ook de rode draad doorheen deze tentoonstelling.


Ik kende Leo Timmers niet zo goed, maar het bezoek aan deze tentoonstelling heeft mijn ogen geopend. Heel mooie illustraties. Prachtige kinderboeken. Het was interessant dat David en ik iemand tegen kwamen die we beiden van vroeger kenden en die samen met Leo Timmers een boek uitgegeven had. Hij deed de tekst en Leo Timmers de illustraties. David denkt al langer aan de boekenwereld instappen. De wereld is klein en onmetelijk interessant.

1 opmerking:

  1. Ik heb een prentenboek van hem geleend (Meneer René) in de bib en vond het erg leuk (mijn babysitkindje ook)!
    Dankje voor de info in dit bericht :-)

    BeantwoordenVerwijderen