zaterdag 12 februari 2011

Muzische momenten: Wijdeland 09-02-2011

Eindelijk was het nog eens zover. Ik kon terug naar mijn klasje en mocht ze 'entertainen'.

Na de rekenles heb ik een bewegingsmoment ingelast. Gewapend met de CD van K3 kon ik aan de slag. De kinderen moesten per 2 gaan staan. Ze mochten elk zelf kiezen wie nr 1 en wie nr 2 was. Zolang de muziek speelde mocht nr 1 dansen en nr 2 moest nr 1 exact nadoen. Zodra de muziek stopte, moest nr 1 in een gekke houding springen en nr 2 dat ook nadoen. Hier liep het een beetje mis..
Het dansen op zich vonden ze geweldig, maar ik had de indruk dat ze het ofwel niet leuk vonden dat de muziek stopte, ofwel vonden ze het spelletje op zich niet leuk.
2 Meisjes dansten blijkbaar niet zo graag want ze bewogen amper (ze hadden wel niet zelf kunnen kiezen wie langs hen stond, dus misschien konden de 2 elkaar ook niet goed uitstaan, dan kan ook natuurlijk) en 1 jongen begon te huilen. Hij is licht autistisch en het was te chaotisch voor hem. Ik heb hem beloofd dat ik een tafeltent zal maken en hij mag er zich volgende keer in terug trekken.
Op zich was het wel een succes want de kinderen hebben lekker gedanst en waren heel ontspannen achteraf. Ik denk dat ik volgende keer gewoon het spelelement weg zal laten en dat ze gewoon 3 minuten mogen dansen. Het gaat sowieso om het bewegen, of het al dan niet in spelvorm is maakt misschien niet zoveel uit. We zullen zien.

Later op de dag heb ik de kinderen geschminkt en mochten ze elk individueel op de foto. Dolle pret verzekerd. De bedoeling is dat ik een fotocollage zal maken in de vorm van een 5, omdat op het schoolfeest het 5-jarig bestaan van het Wijdeland zal worden gevierd. De 'vijf' is al af, maar nu nog versiering en tekst verzinnen.

Photobucket

Na de speeltijd nog een groepsfoto. Daar was ook iedereen voor te vinden!

Photobucket

En net voor het naar huis gaan... natuurlijk... een verhaaltje. Ik had het boekje Piet Stoer wil een draak bij. Ik had het op voorhand getimed en het duurt 11 minuten alvorens het uit is.
De kinderen mochten zich op de mat in de zithoek nestelen zodat het een comfortabele bedoening werd. Wat vonden ze het fijn! Ze hingen 11 minuten lang aan mijn lippen.

Photobucket

Hanne zei dat ik het uitstekend had gedaan dus ik blonk ook wel een beetje.

Wat een leuke, creatieve dag! Dat gaan wel meer doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten