zaterdag 16 april 2011

5de Keramieksymposium Gmunden 2010

Photobucket

Op zaterdag 16 april 2011 heeft ons dreamteam (Flo, Frau, ik mams en David paps) zich begeven naar Wellen. In Gerda's prachtige stulpje (!) in Smissenbroek vond een speciale keramiektentoonstelling plaats. Topkeramisten uit diverse landen lieten hun werken zien.

Wat is dat mooi, keramiek.
In de tijd dat de dieren nog spraken en ik zwanger was van Floran, volgde ik keramiek bij Gerda. Het was echter te zwaar, zo zwanger zijnde, dus ik ben noodgedwongen gestopt en nooit meer herbegonnen.
Mijn weinige werkjes van toen worden angstvallig door mij bewaakt.

Het was echter niet simpel, naar meertalige speechen trachten te luisteren met 2 kleine spruiten. Die verveelden zich daar stierlijk en konden maar niet stil zijn (ondanks mijn pogingen hun stil te krijgen met massa's koekjes). Niet iedereen vond dat even leuk, dus ik besloot maar me even met de kleinste terug te trekken.

En een keramiektentoonstelling is geen gewone tentoonstelling natuurlijk. David en ik moesten hen met arendsogen gadeslaan en opletten dat ze niets aanraakten of, erger nog, stukmaakten.

We zijn dus spijtig genoeg niet lang gebleven. Maar dat wat we gezien hebben was heel erg mooi.

De kunst van het kleien. Als ik ooit nog eens wat tijd vind (misschien als ik met pensioen ben) ga ik terug keramiek volgen, want..

KERAMIEK RULES.

Deze tentoonstelling is van 17/04 tot en met 08/05/2011 te bezichtigen in Smissebroek (11), ruimte voor Kunst.
Data: 17, 19, 20, 21, 22, 23, 24 en 30 april; 1, 7 en 8 mei telkens van 14 tot 18 uur en op afspraak.
Daarna reist de tentoonstelling verder door Europa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten