zondag 17 oktober 2010

Muzische bezigheden

Toen ik gisteravond en vandaag nadacht over Muzische, vielen me allerhande dingen op. Mijn echtgenoot en ik zijn eigenlijk al betrekkelijk vaak muzisch bezig.. Ik maak veel kleren van mijn dochtertje Frauke-Mihne zelf. Ook onze (mooie ) feeërieke gordijnen heb ik eigenhandig gemaakt.
Photobucket

Frauke-Mihne zelf is genoemd naar het elfenverhaal “de Sfeer van Mihne”, waar mijn echtgenoot al jaren aan werkt. David (Vandecan), is graficus, illustrator, striptekenaar, schilder en nog zoveel meer. Hij heeft grafiek en vrije grafiek gedaan op het Picoh.

Zelf heb ik 5 jaar fotografie gedaan op de Stedelijke Academie voor Schone Kunsten (nu S.A.S.K., alles moet een moderne naam hebben tegenwoordig nietwaar). Toen ik zwanger was van Frauke ben ik nog aan Keramiek begonnen, maar dat werd op het laatste toch te zwaar. En nadien met twee jonge kindjes, waarvan eentje (Floran) met spastische diplegie, zag ik het toch niet meer zitten qua tijd. Ook zou ik mijn kindjes dan 2 avonden per week helemaal niet zien en dat was het mijn niet meer waard.

Ik heb net de laatste hand gelegd aan het verjaardagscadeau van Frauke. Een nieuw groter bedje. Ik heb via tweedehands.be een oud tulpvormig bedje gekocht en het appelzeeblauwgroen gelakt. De baartjes zijn van (echt) goud en er wordt waarschijnlijk nog een kroontje op geschilderd. David gaat me een tekening ontwerpen en ik ga ze erop schilderen. En als ze dan binnenkort alweer TWEE jaar oud wordt, krijgt ze van mama een écht prinsessenbedje. Vanaf dan zal ze er ook zelf uit kunnen, daar krijgen we nog spijt van.

Photobucket

Op school heb ik onlangs foto’s genomen van de kindjes die op bezoek waren bij ‘de politie’. Ook heb ik foto’s genomen tijdens de Schrijfdans, maar achteraf voelde in het overal kriebelen en heb ik enthousiast meegedaan. Ik heb me dan ook voorgenomen de schrijfdans zelf ook onder de knie te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten